نیازمندی

جایی برای نمایش نیازمندی ها

آشنایی با کمپرسور کولر گازی

کمپرسور و انواع آن

کمپرسور همچون موتور در کولر گازی است که به‌عنوان یکی از اجزاء اصلی آن و نیرو محرکه دستگاه شناخته می‌شود. وظیفه اصلی کمپرسور، هدایت گاز به سمت کندانسور است. کمپرسور یکی از اصلی‌ترین اجزاء سیکل تبرید است که نقش مهمی در عملکرد کولرگازی ایفا می‌کند.

کمپرسور کولر گازی با افزایش فشار گاز، مانند یک پمپ عمل کرده و گاز را از اوپراتور به سمت کندانسور می‌فرستد. گاز مبرد فشرده شده در کندانسور به مایع تبدیل می‌شود تا مجددا با گرفتن گرمای محیط تبدیل به گاز شود. در کولر گازی اینورتر، کمپرسور به‌جای اینکه خاموش و روشن شود، سطح فعالیت آن کاهش و افزایش می‌یابد و از این طریق، با غلبه بر اینرسی استارت، برق مصرفی را کاهش می‌دهد. کمپرسورها در انواع مختلف موجودند که متداول‌ترین آنها عبارتند از:

1- روتاری: کمپرسور روتاری یا دوار، از غلطک‌های مارپیچ تشکیل‌شده که سیال را متراکم می‌کنند. این کمپرسور‌ها با مکانیزم جابجایی خاص و چرخشی خود، بازدهی بالایی داشته و کم‌صدا‌تر و بهینه‌تر هستند. این کمپرسورها برای مناطق معتدل و مرطوب و همچنین ساختمان‌هایی که کمپرسور در زیر آفتاب قرار نمی‌گیرد مناسب‌اند.

2- اسکرال: کمپرسور اسکرال، که به آن کمپرسور مارپیچی هم گفته می‌شود، دارای مارپیچ متحرکی است که بر خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کرده و هوا را به داخل هدایت می‌کند. کمپرسور اسکرال نسبت به بقیه انواع کمپرسور‌ها پر‌قدرت‌تر، کوچک‌تر، کم‌صدا تر، نرم‌تر و قابل‌اطمینان‌تر است. این کمپرسور بدون ایجاد لرزش و بی‌صدا کار می‌کند و برای کولرهای گازی مناطق گرمسیریکه به ظرفیت‌های بالا نیاز دارند مناسب است.

3-پیستونی (حاره ای): کمپرسور پیستونی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین مدل‌های کمپرسور است که در مدل‌های یک‌طرفه و دوطرفه تولید می‌شود. کمپرسور‌ پیستونی کولر‌ گازی مانند پیستون و سیلندر خودرو کار می‌کند و با هر بار رفت‌وبرگشت پیستون، بخشی از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور را به داخل سیلندر می‌کشد، متراکمش می‌کند، و با فشار زیاد به داخل سیستم می‌فرستد. به همین خاطر است که این نوع کمپرسور‌ها به کمپرسور‌های رفت و برگشتی معروف‌اند. این کمپرسورها مناسب مناطق گرمسیری هستند.

با این حال، بیشترین کمپرسوری که امروزه در کولرگازی ها استفاده می شود کمپرسور روتاری است.

برای آشنایی با انواع مبرد کولرگازی و همچنین اطلاعات مرتبط با خرید انواع کولر گازی و اسپلیت به وبسایت فروشگاهی ونداد تجهیز مراجعه کنید.

برچسب ها: مبرد کولرگازی , خرید انواع کولر گازی و اسپلیت , کمپرسور کولر گازی , روتاری , اسکرال , پیستونی ,

[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 22 مرداد 1399 ] [ 11:12 ] [ Hossein Shojaei ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]